Nachtvisie wordt vrijgegeven voor inspraak

,

De afgelopen jaren zijn er veel clubs en andere nachtlocaties uit onze stad verdwenen. Ook zijn er nog maar weinig creatieve broedplekken waar de bezoeker verrast kan worden, of plekken waar jongeren terecht kunnen. Daar wil de gemeente Haarlem iets aan veranderen.

De afgelopen maanden is er veel gesproken met horeca ondernemers, de belangenbehartiger Nachtwacht Haarlem en diverse mensen uit de nachtcultuur. De eerste stappen om te komen tot een nachtvisie zijn daarmee gezet. Op dinsdag 21 november heeft er een presentatie plaats gevonden waar de wijkraad ook vertegenwoordigd was.

Die bijeenkomst heeft geleid tot een nachtvisie die nu voorligt voor inspraak.

Als bewoner van de binnenstad bent u belanghebbende en kunt u vanaf 23 januari 2024 tot en met 4 maart 2024 een reactie geven op dit document.

U kunt uw reactie mailen naar nachtcultuur@haarlem.nl.

De Nachtvisie wordt op 1 februari 2024 besproken in de commissie Ontwikkeling waar mogelijkheden zijn om uw mening over te brengen naar de commissieleden.